zondag 17 juni 2012

Foodswap deel 2

Foodswap

Foodswap, leuk om te maken en zeker ook leuk om te krijgen! Het werd nog even spannend gisteren (komt er nog een pakketje?), maar iets na 17:30 uur klonk de verlossende deurbel en mocht ik als een kind zo blij het cadeau uitpakken. Wat zat er in?

1. Zoek, maak of koop iets dat voedsel uitdrukt, maar niet om op te eten is.
Dat waren 2 eierdopjes met eitjes.
2. Een zelf samengestelde 'kant-en-klaar' mix.
Ik mag zeer binnenkort chewy oatmeal and raisin cookies maken! Alleen nog 85 gram roomboter toevoegen en een klein (echt) ei, kwartiertje in de oven en smullen maar!
3. Een zelf gebakken product.
Zelfgemaakte meringue batons! Helaas door de reis niet allemaal meer heel, maar echt overheerlijk!
4. Maak iets pittigs.
In de doos vond ik een flesje home-made chili-olie. Ideaal voor het oppeppen van een lekkere tomatensalade of te verwerken bij een visrecept. Biedt in ieder geval weer inspiratie!
5. Print een recept voor een zomerse BBQ-dag en sluit minimaal één ingrediënt bij die voorkomt in het recept.
Ik heb een recept voor een Tonijn BBQ Spies gekregen. Een van de benodigde ingrediënten is grijs zeezout, waarvan mij werd verzekerd dat dit erg geod voor je is, omdat alle mineralen er nog in zitten. Nu alleen nog mooi weer en dan gaan we zeker aan de slag!
6. Doe iets in de doos waar je zelf dol op bent en schrijf erbij waarom dat één van je favoriete producten is. 
Deze opdracht is natuurlijk erg persoonlijk. Waar de één dol op is, vindt de ander niet zo bijzonder. In dit geval kwamen de smaken toch wel zeer overeen! Ik ben nu namelijk trotse bezitter van Lindt Crème Brûlée Chocolade (nou ja, nu nog van de helft daarvan)!
7. Iets met karamel. Doe hiermee wat je zelf wilt.
De laatste opdracht is ingevuld door fudge te maken. Zeer goed gelukt en ontzettend lekker!
Anouhk, hartelijk dank voor deze mooie producten! En Esmée natuurlijk hartstikke bedankt voor de organisatie van het geheel!

Terugkijkend op de eerste keer Foodswappen kan ik niet anders dan erg blij worden. Wat ontzettend leuk! Volgende keer weer!

1 opmerking:

  1. Wat een mooi pakket! Lekker grijs zeezout, dat is ook gezond. Het ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...